W ramach akcji Noc Bibliotek, prowadzonej w tym roku pod hasłem "Rzeczpospoczyta", w Gminnym Centrum Kultury W Radomyślu nad Sanem z siedzibą w Chwałowicach przeprowadzony został Powiatowy Konkurs "Postacie z bajek" na najciekawsze bajkowe przebranie. Wzięli w nim udział uczeniowie naszej szkoły i przedszkolaki z Punktu Przedszkolnego Jasia i Małgosi w Chwałowicach. Jury konkursowe doceniło kostium i prezentację przygotowaną przez Hannę Martowicz - uczennicę oddziału przedszkolnego, która przebrała się za Smoka Wawelskiego i zaśpiewała o nim piosenkę. Za swoją prezentację otrzymała pierwszą nagrodę.

 Swoim śpiewem całą uroczystość uświetniały dodatkowo uczennice klasy piątej - Zofia Kozłowska, Oliwia Smolarek i Oliwia Szkutnik. 

Zapraszam uczniów klas IV - III gim do wypełnienia anonimowej ankiety. Kliknij w link https://goo.gl/forms/yC2idMIuyZmu0h3C3

Uprzejmie proszę o wypełnienie ankiety uczniów klas VII II i III gimnazjum https://goo.gl/forms/Wq9uGNDF3ZRlJM8o1

W piątek, 8 czerwca, w ramach III edycji akcji masowego czytania "Jak nie czytam, jak czytam!" uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami wyszli na świeże powietrze z książką w ręku, by pokazać, że czytanie nie jest im obce. Podwórko szkolne zamieniło się na dłuższą chwilę w kolorową od kocyków czytelnię. Czytali starsi i młodsi, a przedszkolaki słuchały czytanych przez Panie bajeczek i oglądały dziecięce książeczki.

Udział w akcji czytelniczej "Jak nie czytam, jak czytam!" staje się powoli szkolną tradycją, w którą chętnie angażują się wszyscy członkowie naszej szkolnej społeczności. 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie klas I - III i oddziału przedszkolnego, którzy w tym dniu przebywali na wycieczce, swoją część akcji przeprowadzili kilka dni wcześniej. 

Uczniowie klasy szóstej podczas lekcji historii korzystali ze wspaniałej pogody, uczestnicząc w grze terenowej, stanowiącej przygotowanie do zbliżającego się sprawdzianu. Tematem gry była historia Polski i świata po II wojnie światowej, a w szczególności czasy PRL. Uczniowie zmierzyli się z zadaniami o różnorodnym stopniu trudności, w których musieli wykazać się wiedzą, ale i szybkim logicznym myśleniem, by w jak najkrótszym czasie odnaleźć kolejne, ukryte w szkole i jej otoczeniu zadania i wskazówki. 

Gra terenowa to świetna alternatywa dla standardowych lekcji powtórzeniowych. Uczniowie bardzo chętnie angażują się w rozwiązywanie zadań, wyszukiwanie informacji, współpracują, by osiągnąć cel - ukończyć grę i zdobyć nagrodę, którą tym razem stanowiły słodkości zamknięte w zabezpieczonym kłódką na szyfr słoiku. Świetna zabawa i emocje wywołane grą pozwalają uczniom, w niezauważalny dla nich sposób, uczyć się przez działanie, co, jak dowodzą badania, jest najskuteczniejszym sposobem przyswajania wiedzy.