Od początku września uczniowie naszej szkoły mają możliwość korzystania ze sprzętów zakupionych w  ramach programu Laboratoria Przyszłości. Okazały się one bardzo przydatne podczas prowadzenia nie tylko zajęć informatyki, ale także matematyki, przyrody, fizyki czy nauczania w klasach I-III. 

Podczas zajęć z matematyki, uczniowie kilku klas mieli okazję pracować z modelami brył, ćwicząc umiejętności związane z zagadnieniami z zakresu geometrii przestrzennej. Uczniowie klasy piątej rozpoznawali prostopadłościany pośród innych figur przestrzennych i opisywali ich cechy zgodnie z poznaną definicją. Z podobnym zadaniem mierzyli się również uczniowie klasy szóstej, którzy wśród modeli brył wyszukiwali graniastosłupy proste i opisywali je. 

Na zajęciach z fizyki ósmoklasiści korzystali z elektroskopów listkowych, dzięki którym sprawdzali naelektryzowanie ciał. 

Czwartoklasiści podczas zajęć przyrody, korzystając z podświetlanych lup badali elementy przyrody ożywionej w szkolnym ogrodzie. Dzięki temu poznawali warsztat przyrodnika i uczyli się korzystania z jego narzędzi. Poza lupami używali również gnomonu, dzięki któremu udowadniali ruch obrotowy ziemi i wyznaczali kierunek północny. 

Pierwszoklasiści budowali razem z wychowawczynią model Ziemi, Księżyca i Słońca oraz dowiadywali się, jak słońce oświetla naszą planetę podczas jej ruchu obrotowego i obiegowego. Zauważyli, że Księżyc nie krąży wokół Ziemi i świeci jedynie światłem odbitym. 

Klasa czwarta w związku z hasłem tego miesiąca "Kreatywny wrzesień" ćwiczyła zdolność kreatywnego myślenia w czasie zajęć z programowania z użyciem zestawów Scottie Go! Edu, pomagając Scottiemu zebrać zagubione części statku i wypełnić misje. 

W klasie szóstej od początku września prowadzone są dodatkowo zajęcia Koła nowych technologii, na których uczniowie ćwiczą umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami w szerokim zakresie. Wrześniowe zajęcia w całości poświęcone były programowaniu w różnych jego odsłonach, od manualnych ćwiczeń z zestawami Scottie Go! Edu, przez aplikacje internetowe takie jak Lightbot, po programowanie robotów edukacyjnych, między innymi Ozobotów. 

Dodatkowo klasa szósta w ramach zajęć wychowawczych uruchomiła w swojej sali studio fotograficzne z okazji Dnia Chłopaka i uczyła się podstaw kadrowania, wykonując zdjęcia koleżankom i kolegom, a nawet niektórym nauczycielom. 

W użyciu była również drukarka 3D, dzięki której wydrukowane zostały między innymi ordery, zaprojektowane przez samorząd uczniowski jako nagrody w szkolnym plebiscycie na Super Chłopaka. 

We wrześniu nasi nauczyciele odbywali również indywidualne szkolenia z zakresu wykorzystania sprzętów zakupionych w ramach programu np. szkolenia dotyczące używania mikrokontrolerów oraz oprogramowania do projektowania modeli 3D.