W październiku nasi uczniowie na różnych zajęciach kontynuowali przygodę ze sprzętem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Jak wyglądała ich praca?

Uczniowie klasy IV wyruszyli w październiku na spacer w celu obserwacji przyrody. Podczas spaceru zajrzeli do szkolnego ogródka, gdzie umieszczona została stacja pogodowa. Poznawali dzięki niej składniki pogody. 

Piątoklasiści korzystali z zakupionego sprzętu podczas zajęć geografii i historii.  Z użyciem modelu do rysowania poziomic poznawali zagadnienia związane z ukształtowaniem terenu, dowiedzieli się, czym jest poziomica i jak powstają mapy poziomicowe. 

Podczas lekcji historii poświęconej starożytnemu Izraelowi uczniowie klasy piątej przygotowali do wydruku i wydrukowali żydowski jad czyli specjalny wskaźnik służący do odczytywania słów Tory, której nikt nie powinien dotykać gołymi rękami, bo Żydzi wierzą, że słowa w niej zapisane są święte. Pozwoli im to na pewno zapamiętać, czym jest Tora. 

 

 

W ramach I Szkolnego Festiwalu Naukowego piątoklasiści opracowywali temat "FAUNA". Podczas przygotowań wykorzystali drukarkę 3D, by stworzyć drobne, użytkowe gadżety w kształcie zwierząt - podpórki pod telefon.

 

 

Uczennice z klasy piątej razem z Panią Anną Burdą uczestniczą w międzyszkolnym projekcie o ogólnopolskim zasięgu pod nazwą "Wydziergani", w ramach którego uczą się szydełkowania. Szydełka i kordonek to wyposażenie, które zostało zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

 

Szóstoklasiści w październiku uczestniczyli w czterech zajęciach Koła nowych technologii. Podczas zajęć uczyli się programowania z Ozobotami oraz robotem edukacyjnym Programming Time. Łączyli kodowanie z nauką innych przedmiotów - wiedzą z języka polskiego i historii.  Wykorzystali również drukarkę 3D do zaprojektowania i stworzenia ozdób w kształcie kropel wody, które wykorzystali na swoim stoisku naukowym podczas Szkolnego Festiwalu Naukowego. 

 

Klasa siódma korzystała na zajęciach z geografii ze wspomnianego wyżej zestawu do rysowania map poziomicowych, a podczas zajęć plastyki uczyła się podstaw fotografii, wykonując fotografie portretowe z użyciem odpowiednich nastaw przysłony i czasu naświetlania. 

 

Ósmoklasiści dzięki zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości sprzętom uczyli się fizyki w działaniu. Sprawdzali, jak można naelektryzować przedmioty przez indukcję, obserwowali dzięki elektroskopom przepływ ładunków elektrycznych, mierzyli natężenie prądu, a nawet budowali własne obwody elektryczne. 

 

Ze sprzętu Laboratoriów Przyszłości korzystały również przedszkolaki z Oddziału Przedszkolnego Jasia i Małgosi, które wykonały własne anemometry i porównywały ich działanie z profesjonalnym urządzeniem będącym częścią wyposażenia szkolnej stacji pogodowej. 

 

Poza wymienionymi formami wykorzystania sprzętu, w październiku z użyciem drukarki 3D zostały przygotowane tarcze szkolne dla pierwszoklasistów, które ozdobiły galowy strój uczniów podczas pasowania.