Strona startowa
Zaproszenie do wolontrariatu
- Details
- Written by Małgorzata Borys - Jędrzejewska
- Category: Uncategorised
- Hits: 509
Zapraszam wszystkich, którzy są chętni do niesienia bezinteresownej pomocy, a przy tym potrafią: współpracować z innymi, wykazać się empatią, być kreatywnym, być odpowiedzialnym, zarażać innych optymizmem… to nadajesz się na WOLONTARIUSZA!!!
Wolontariat to doskonała okazja do zrobienia czegoś dobrego dla innych oraz rozwoju osobistego.
Do wolontariatu zapisać się mogą dzieci z klas 4-8.
Na zainteresowanych czekam do 15.11.2022 r.
Serdecznie Zapraszam!
Opiekun SKW
Październik z Laboratoriami Przyszłości
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Laboratoria Przyszłości
- Hits: 403
W październiku nasi uczniowie na różnych zajęciach kontynuowali przygodę ze sprzętem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Jak wyglądała ich praca?
Uczniowie klasy IV wyruszyli w październiku na spacer w celu obserwacji przyrody. Podczas spaceru zajrzeli do szkolnego ogródka, gdzie umieszczona została stacja pogodowa. Poznawali dzięki niej składniki pogody.
Piątoklasiści korzystali z zakupionego sprzętu podczas zajęć geografii i historii. Z użyciem modelu do rysowania poziomic poznawali zagadnienia związane z ukształtowaniem terenu, dowiedzieli się, czym jest poziomica i jak powstają mapy poziomicowe.
Podczas lekcji historii poświęconej starożytnemu Izraelowi uczniowie klasy piątej przygotowali do wydruku i wydrukowali żydowski jad czyli specjalny wskaźnik służący do odczytywania słów Tory, której nikt nie powinien dotykać gołymi rękami, bo Żydzi wierzą, że słowa w niej zapisane są święte. Pozwoli im to na pewno zapamiętać, czym jest Tora.
W ramach I Szkolnego Festiwalu Naukowego piątoklasiści opracowywali temat "FAUNA". Podczas przygotowań wykorzystali drukarkę 3D, by stworzyć drobne, użytkowe gadżety w kształcie zwierząt - podpórki pod telefon.
Uczennice z klasy piątej razem z Panią Anną Burdą uczestniczą w międzyszkolnym projekcie o ogólnopolskim zasięgu pod nazwą "Wydziergani", w ramach którego uczą się szydełkowania. Szydełka i kordonek to wyposażenie, które zostało zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Szóstoklasiści w październiku uczestniczyli w czterech zajęciach Koła nowych technologii. Podczas zajęć uczyli się programowania z Ozobotami oraz robotem edukacyjnym Programming Time. Łączyli kodowanie z nauką innych przedmiotów - wiedzą z języka polskiego i historii. Wykorzystali również drukarkę 3D do zaprojektowania i stworzenia ozdób w kształcie kropel wody, które wykorzystali na swoim stoisku naukowym podczas Szkolnego Festiwalu Naukowego.
Klasa siódma korzystała na zajęciach z geografii ze wspomnianego wyżej zestawu do rysowania map poziomicowych, a podczas zajęć plastyki uczyła się podstaw fotografii, wykonując fotografie portretowe z użyciem odpowiednich nastaw przysłony i czasu naświetlania.
Ósmoklasiści dzięki zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości sprzętom uczyli się fizyki w działaniu. Sprawdzali, jak można naelektryzować przedmioty przez indukcję, obserwowali dzięki elektroskopom przepływ ładunków elektrycznych, mierzyli natężenie prądu, a nawet budowali własne obwody elektryczne.
Ze sprzętu Laboratoriów Przyszłości korzystały również przedszkolaki z Oddziału Przedszkolnego Jasia i Małgosi, które wykonały własne anemometry i porównywały ich działanie z profesjonalnym urządzeniem będącym częścią wyposażenia szkolnej stacji pogodowej.
Poza wymienionymi formami wykorzystania sprzętu, w październiku z użyciem drukarki 3D zostały przygotowane tarcze szkolne dla pierwszoklasistów, które ozdobiły galowy strój uczniów podczas pasowania.
Wizyta w "Pasiecie u Trutnia"
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 800
Truteń to samiec pszczoły, który nie jest tak pracowity jak jego żeńskie odpowiedniki - pszczoły miodne, jednak Pan Sylwester Młynarczyk, właściciel "Pasieki u Trutnia", zdecydowanie nie ma nic wspólnego z trutniem. To bardzo zapracowany człowiek z ogromną wiedzą i pasją do pszczelarstwa, którą chce zarażać każdego odwiedzającego pasiekę.
W piątek, 28 października, uczniowie klas IV-VI odwiedzili "Pasiekę u Trutnia" w Zabrniu, którą prowadzą przemili Państwo Młynarczykowie. Podczas wizyty w pszczelej pasiecie dzieci wzięły udział w zajęciach na temat pszczół, warsztatach tworzenia świec, obejrzały całą pasiekę oraz skosztowały różnych gatunków i smaków miodu, a także innych produktów pszczelich, produkowanych przez Państwa Młynarczyków.
Wizytę w pasiecie rozpoczęliśmy w sali warsztatowo-wykładowej, gdzie małżeństwo pszczelarzy opowiedziało uczestnikom wyjazdu o tym, jak żyją pszczoły. Dzieci mogły zobaczyć, jak zbudowany jest ul, jak wygląda pszczela królowa i czym różni się ona od pozostałych pszczół i trutni, jak wyglądają ramki wypełnione miodem, a jak arkusze wosku, z których pszczoły budują charakterystyczne komórki plastrów miodu. Budowę pszczoły mogły obejrzeć na ogromnym modelu owada, który zawisł pod sufitem sali, a został przygotowany przez scenografa z rzeszowskiego teatru. Przy okazji zajęć uczniowie kosztowali również kwiatowego pyłku i sprawdzali, jak pachnie pierzga czyli "chlebek pszczeli" oraz oglądali film o pszczołach.
Po zajęciach uczestników wycieczki podzielono na dwie grupy. Pierwsza z nich zaczęła zwiedzanie pasieki, a druga mogła wziąć udział w warsztatach, podczas których wykonywała świece z wosku pszczelego. Każdy uczestnik warsztatów otrzymał trójkątny arkusz wosku, knot oraz etykietkę i ozdobny sznureczek i zaczął tworzenie swojej świecy - pamiątki z wizyty w pasiecie - tym cenniejszej, że wykonanej własnoręcznie. Po zrobieniu świec przyszedł czas na degustację. Uczniowie kosztowali miodu rzepakowego, wielokwiatowego, gryczanego i lipowego - w wersji płynnej i tzw. kremowanej - o konsystencji kremu.
Podczas zwiedzania pasieki uczniowie nosili specjalne stroje ochronne. Obejrzeli niezwykły ul wykonany z dużego bala i wyrzeźbiony na kształt stojącego niedźwiedzia, zajrzeli do wnętrza ula i przyjrzeli się jesiennej pracy pszczół oraz dowiedzieli się, czym jest barć i jak jest zbudowana. Następnie odwiedzili warsztat pszczelarza, w którym Pan Młynarczyk przetapia wosk pszczeli i wykonuje woskowe świece oraz przygotowuje ramki i ule. W kolejnym pomieszczeniu dzieci zobaczyły maszynę do wirowania miodu i inne akcesoria służące pozyskiwaniu miodu z wypełnionych nim ramek. Dowiedziały się, do jakiej temperatury można podgrzewać miód, żeby nie stracił swoich leczniczych właściwości oraz poznały sposób na kremowanie miodu.
Po zwiedzeniu pasieki, każdy z uczniów otrzymał od Pana Pszczelarza pamiątkowy dyplom i uścisk dłoni. Na pamiątkę wizyty zrobiliśmy również grupowe zdjęcie.
Na koniec przyszedł czas na ognisko i poczęstunek. Każde z dzieci zjadło pyszną kiełbaskę z rusztu lub pieczoną na kijku, popijając ją herbatką lub lemoniadą, oczywiście słodzoną miodem. Czas wolny dzieci spędziły na zabawie w berka i w towarzystwie dwojga psich przyjaciół - Rysia i Feli - pinczerków należących do właścicieli.
Przed wyjazdem zakupiliśmy słodkie pamiątki, a później spacerkiem wybraliśmy się do autokaru.
Właściciele "Pasieki u Trutnia" bardzo chwalili wiedzę o pszczołach, którą wykazali się nasi uczniowie oraz ich grzeczne zachowanie i zapraszali do ponownych wizyt w Zabrniu.
I Szkolny Festiwal Naukowy
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 1293
„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.”
Konfucjusz
Myślenie o edukacji zmienia się i dziś już głośno mówi się, że od tzw. kompetencji twardych, czyli wiedzy i umiejętności z poszczególnych dziedzin, ważniejsze w nowoczesnym społeczeństwie są kompetencję miękkie. Wśród nich wymienić należy umiejętność uczenia się przez całe życie, pracy w grupie, planowania, twórczego rozwiązywania problemów, samodzielność i odpowiedzialność. Istnieją metody pracy z uczniami, które w jednym czasie pozwalają kształcić wszystkie wymienione kompetencje, nie zapominając jednocześnie o nabywaniu wiedzy. Jedną z takich metod jest praca projektowa.
W naszej szkole, w ramach programu wychowawczo-profilaktycznego, październik został ogłoszony miesiącem naukowym, a w związku z tym uczniowie poszczególnych klas pracowali nad zrealizowaniem różnorodnych projektów.
Jeszcze we wrześniu przewodniczący klas podczas apelu miesięcznego wylosowali tematy projektów spośród propozycji przygotowanych przez nauczycieli. Kolejnym etapem było zbieranie pomysłów i inspiracji oraz planowanie działań projektowych w taki sposób, by w pracę zaangażować wszystkich uczniów.
Trzeci etap to współpraca grupowa. Duży nacisk na tym etapie działań, szczególnie w klasach IV-VIII, położono na samodzielność i działanie zespołowe. Uczniowie podzieleni na grupy zajęli się przygotowaniem doświadczeń, rekwizytów, wystaw, makiet, zadań, quizów i eksperymentów.
Trzeci tydzień października poświęcono natomiast na przygotowanie klasowych stanowisk na zaplanowany na 25 października I Szkolny Festiwal Naukowy, który miał być podsumowaniem i zwieńczeniem "Naukowego października" oraz okazją do zaprezentowania efektów kilkutygodniowej pracy.
Jak przebiegał festiwal?
Uczniowie zerówki pokazali starszym kolegom, czym jest sztuka i przedstawili swoje prace plastyczne oraz inscenizowany utwór muzyczny.
Pierwszoklasiści mieli za zadanie zmierzyć się z królową nauk - matematyką. przygotowali wiele ciekawych łamigłówek i zadań matematycznych, pokazali, że matematyka jest wszędzie wokół nas i należy się z nią zaprzyjaźnić. Opowiedzieli również historię suma matematyka, podkreślając, że bez matematyki nie da się żyć.
Klasa druga zaprosiła kolegów do świata języków. Przygotowała zadania i quizy, nauczyła wszystkich, jak brzmią proste zwroty w innych krajach, a także plątała kolegom języki na polskich łamańcach językowych i nie tylko.
Trzecioklasiści prezentowali temat "człowiek". który potraktowali bardzo szeroko i kreatywnie. Pokazali na schematach, jak zbudowany jest człowiek, zajęli się tematyką zdrowia, ruchu i odżywania, a nawet przedstawili, jak od czasów prehistorycznych do współczesności zmieniał się ubiór człowieka.
Przed czwartoklasistami postawiono zadanie zaprezentowania tematu "flora". Uczniowie skupili się na wykonaniu wielkiej, trójwymiarowej makiety prezentującej rozwój rośliny, ale stworzyli również pomniejszony jej model z kloców Lego. Sprawdzali także, czy da się zmienić kolor kwiatu i popularyzowali wiedzę o roślinach chronionych w Polsce.
Piątoklasiści zaprosili wszystkich do świata fauny. Jako temat przewodni wybrali zwierzęta zagrożone wyginięciem. Przygotowali filmiki prezentujące wybrane zwierzęta, quizy, gry i zabawy oraz zachęcali do czytania książek o zwierzętach poprzez stworzenie wystawy. W przygotowaniu swojego stoiska użyli nawet drukarki 3D.
Uczniowie klasy szóstej zajęli się tematem wody. Stworzyli makietę obiegu wody w przyrodzie oraz własnej roboty filtr do wody, pokazali na plakatach zasadę filtracji oraz właściwości wody. Dużo miejsca podczas swojej prezentacji poświęcili na eksperymenty z wodą w roli głównej. Zapewnili też rozrywkę kolegom, przygotowując pytania na kole fortuny i popularyzowali wiedzę o wodzie i jej oszczędzaniu. Każdy chętny mógł również skosztować wód mineralnych z różnych źródeł leczniczych.
Tematem, którym zajmowała się klasa siódma, była historia. Uczniowie zaprezentowali wystawę dawnych sprzętów, numizmaty oraz przygotowali prezentację na temat ulubionego okresu z historii Polski. Kolegów zapraszali do wspólnej zabawy w grach historycznych.
Ósmoklasiści natomiast przygotowali projekt dotyczący kosmosu, w którym przybliżyli kolegom zagadnienia dotyczące układu słonecznego, faz księżyca, warstw atmosfery i gwiazdozbiorów.
Po prezentacjach poszczególnych klas przyszedł czas na swobodne zwiedzanie stanowisk i eksplorowanie ekspozycji.
I Szkolny Festiwal Naukowy okazał się doskonałym pomysłem. Oddanie inicjatywy uczniom było po prostu strzałem w dziesiątkę. Uczniowie z zapałem przygotowywali swoje projekty i z równie wielkim zaciekawieniem eksplorowali stoiska kolegów i koleżanek. Festiwal pochłonął uczniów i nauczycieli bez reszty.
Zaproponowane uczniom działanie pozwoliło im uwolnić pokłady kreatywności, aktywności i motywacji wewnętrznej (uczniowie nie otrzymywali żadnych ocen za swoją pracę), bez których nie jest możliwa skuteczna edukacja. Dla uczniów festiwal był atrakcyjnym wydarzeniem umożliwiającym im zaprezentowanie swoich możliwości, a dla nauczycieli okazją do przemycenia ogromnych dawek wiedzy z różnych dziedzin, kształcenia tak ważnych w życiu kompetencji miękkich i pobudzania uczniów do twórczego działania.
Z całą pewnością Szkolny Festiwal Naukowy stanie się stałym punktem w kalendarzu naszych szkolnych wydarzeń.
Pasowanie pierwszoklasistów i przedszkolaków
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 672
Pierwszoklasiści zostali w piątek oficjalnie przyjęci do grona uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II.
Uczniowie klasy pierwszej przygotowywali się przez cały miesiąc do najważniejszej dla nich uroczystości - pasowania. Razem ze swoją wychowawczynią, panią Ewą Kozłowską, przygotowali piękny występ, w którym opowiedzieli historię pewnej szkolnej przygody wróbelka Elemelka. Pierwszaki słyną ze swoich talentów aktorskich, więc występ był ucztą dla ucha i oka. Przy okazji wszyscy uczniowie mogli przenieść się w czasie i zobaczyć, jak mogła wyglądać szkoła ich dziadków. Po części artystycznej nikt już nie miał wątpliwości, że miano Uczniów przez duże U pierwszakom się po prostu należy.
Dzieci złożyły ślubowanie na sztandar i obiecały dawać z siebie wszystko, by wyrosnąć na mądrych, świadomych i empatycznych absolwentów naszej szkoły.
Oficjalnego pasowania pierwszoklasistów dokonał pan Jan Pyrkosz - Wójt Gminy Radomyśl nad Sanem. Pani dyrektor Wioletta Maślach pasowała natomiast przedszkolaków z najmłodszej grupy, którzy tego dnia pięknym występem również udowodnili, że zasłużyli na ten zaszczyt. Wszystkie dzieci otrzymały od pana wójta pamiątkowe medale, a małe, słodkie co nie co wręczyła im pani Joanna Dudzińska - inspektor do spraw oświaty w naszej gminie.
W przygotowanie uroczystości zaangażowali się również uczniowie starszych klas. Drugoklasiści przygotowali dla pierwszaków upominki i razem z kolegami z klasy trzeciej opowiedzieli piosenką o szkolnych niespodziankach, które mogą spotkać każdego ucznia. Prowadzeniem akademii zajęła się Hania Martowicz z klasy piątej, a obsługą techniczną Kevin Chciuk z klasy szóstej. Siódmoklasiści i ósmoklasiści służyli natomiast przy sztandarze. Pasowanie na ucznia było więc, jak widać, wydarzeniem ważnym dla całej społeczności szkolnej.
Serdecznie gratulujemy pierwszoklasistom oraz przedszkolakom, dla których występ przed tak licznie zgromadzoną publicznością był pierwszym w ich życiu.
Wszystkie zdjęcia z uroczystości można obejrzeć na szkolnym profilu w aplikacji Facebook, a poniżej kilka fotografii z ważnych momentów uroczystości.
Intensywny miesiąc w klasie pierwszej
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 789
Pierwszoklasiści we wrześniu zaczęli swoją przygodę ze szkołą i od razu pracowali na pełnych obrotach. Wrzesień i październik był dla nich bardzo intensywnym czasem. Spójrzmy, jak to wyglądało.
We wrześniu uczniowie klasy pierwszej odwiedzili Izbę Regionalną Antoniowie, gdzie zrealizowali ścieżkę zwiedzania zatytułowaną "W domu pradziadków". Dyrektor Gmninnego Centrum Kultury w Radomyślu nad Sanem - pani Teresa Lachowska, opowiedziała dzieciom, jak dawniej piekło się chleb, do czego służyły zabytkowe narzędzia stolarskie i kowalskie oraz jak wyglądała kiedyś szkoła. Dzieci z zainteresowaniem oglądały i wypróbowywały wszystkie pokazane sprzęty. Izba Regionalna w Antoniowie okazała się dla nich bardzo ciekawym miejscem i swoistym wehikułem czasu.
Tego samego dnia pierwszoklasiści świętowali również Dzień Chłopaka i uczestniczyli w szkolnej akcji z okazji tego święta, ubierając się na niebiesko.
Początkiem października pierwszoklasiści wzięli udział w Nocy Bibliotek, gdzie nie tylko brali udział w konkursach czytelniczych, ale również prezentowali swoje talenty, a jest ich, daję słowo, całe mnóstwo.
Spośród 16 uczestników VI Gminnego Konkursu "Postać z bajki" aż 14 to uczniowie naszej pierwszej klasy. Kilkoro z nich nagrodzono miejscami na podium za piękne przebrania i prezentacje wybranych bohaterów bajek.
I miejsce zdobyli ex aequo Mikołaj Bęc i Izabela Tworek. Mikołaj wcielił się w rolę Stefka Burczymuchy ze znanego wiersza dla dzieci, a Iza zaprezentowała postać Królewny Śnieżki. III miejsce zdobyli ex aequo Alicja Gąsiorowska i Igor Brański.
W konkursie plastycznym pierwszoklasiści również zostali nagrodzeni. Pierwsze miejsce przypadło Agatce Wydrze, trzecie Igorowi Brańskiemu, a drugie miejsce całej klasie za pracę zbiorową.
W czasie Nocy Bibliotek można było również obejrzeć występ Sanowiślaczków, wśród których tańczą uczniowie klasy pierwszej oraz występy akrobatyczne, w których swoje umiejętności prezentuje Izabela Tworek.
W nagrodę za stuprocentowy udział uczniów w konkursie na "Postać z bajki", Biblioteka Publiczna w Chwałowicach zaprosiła pierwszoklasistów na wycieczkę do Krakowa.
Wycieczka odbyła się 11 października i wzięli w niej udział wszyscy uczniowie klasy wraz z wychowawczynią - panią Ewą Kozłowską. Wśród uczestników wycieczki byli też starsi uczniowie nagrodzeni w innych konkursach organizowanych przez bibliotekę.
Pierwszoklasiści zwiedzili Wawel, spotkali się ze smokiem, obejrzeli Kraków z punktu widokowego i odwiedzili Łagiewniki, gdzie zjedli pyszny obiad.
To nie jedyna wycieczka, w jakiej uczestniczyły pierwszaki. Tydzień przed wizytą w Grodzie Kraka, uczniowie klas I-III odwiedzili Rzeszów, by tam móc obejrzeć spektakl w Teatrze "Maska". Było naprawdę niezwykłe wydarzenie, co można dostrzec na zdjęciach.
Kolejne dwa tygodnie nauki upłynęły pierwszakom na przygotowaniach do niezwykle ważnego wydarzenia - uroczystości pasowania, ale o tym napiszemy w osobnym artykule.
Początek roku z sukcesami w tle
- Details
- Written by Agnieszka Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 764
Bardzo cieszymy się wszystkimi sukcesami naszych uczniów i lubimy je wspólnie celebrować, dlatego podczas poniedziałkowego apelu, oprócz ogłoszenia wyników wyborów do Rady Samorządu Uczniowskiego, świętowaliśmy wysokie miejsca w konkursach i zawodach zdobyte przez naszych uczniów we wrześniu i październiku. Skala sukcesu przerosła nawet nasze oczekiwania, bo zdobywcy wysokich miejsc w artystycznych i sportowych rywalizacjach ledwo zmieścili się w kadrze.
Serdecznie im gratulujemy i doceniamy ich chęci, pracę oraz to, jak godnie nas reprezentowali.
A jakie to były sukcesy? Zacznijmy od sportowych laurów
Emil Burda, uczeń klasy III, którego pasją są między innymi sporty walki, uczestniczył 15 października w zawodach Pucharu Podkarpacia w Karate Kyokushin, podczas którego zdobył II miejsce w kategorii Kumite, czyli w walce. To wielki sukces, zważywszy na to, że na starcie stanęło ponad 200 zawodników reprezentujących kluby z Przemyśla, Mielca, Leska, Sanoka, Dębicy, Krosna, Gorzyc, Brzozowa, Kańczugi, Leżajska i Brzostka. Rywalizowały dzieci i młodzież z roczników 2004-2014 w 5 kategoriach wagowych chłopców i 5 kategoriach wagowych dziewcząt.
Wcześniej, we wrześniu, uczniowie naszej szkoły uczestniczyli najpierw w Indywidualnych Mistrzostwach Młodzieży Szkolnej SZS w Lekkiej Atletyce organizowanych w Stalowej Woli, a następnie w etapie wojewódzkim tych zawodów.
Marcel Kozłowski, ósmoklasista, zdobył II miejsce w powiecie oraz zakwalifikował się do rywalizacji wojewódzkiej w biegu na 100m chłopców.
Miłosz Polit, uczeń klasy ósmej, w tej samej kategorii osiągnął trzeci wynik w powiecie i wziął udział w zawodach wojewódzkich w Kolbuszowej.
Adrian Polit, również ósmoklasista, zajął III miejsce w biegu na 300m, a szóstoklasista Dawid Mauer osiągnął trzeci wynik w powiecie w rzucie piłeczką palantową.
W zawodach w Stalowej Woli naszą szkołę reprezentowało 17 sportowców z klas IV-VIII.
Nie zabrakło tez sukcesów artystycznych. Nasi uczniowie brali udział w czterech konkursach organizowanych przez Gminne Centrum Kultury w Chwałowicach.
W konkursie na przebranie i prezentację ulubionej postaci z bajki (VI Powiatowy Konkurs "Postać z bajki") udział wzięło piętnaścioro najmłodszych uczniów.


II miejsce zajęła klasa I.




Gratulujemy wszystkim dzieciakom ich sukcesów i czekamy na kolejną dawkę!
XXII Dzień Papieski
- Details
- Written by Łukasz Martowicz
- Category: Aktualności
- Hits: 750
W niedzielę, 16 października 2022 roku, uczniowie oraz nauczyciele naszej szkoły uczestniczyli w uroczystej Mszy Świętej. Powodem tego spotkania były obchody XXII Dnia Papieskiego, w tym roku odbywające się pod hasłem "Blask Prawdy” (Veritatis Splendor). Są to pierwsze słowa i zarazem tytuł dziesiątej encykliki papieża Jana Pawła II ogłoszonej 6 sierpnia 1993 r. Głównym przesłaniem wspomnianego dokumentu jest przypomnienie nauczania moralnego Kościoła w odniesieniu do różnych dziedzin naszego życia, w których jest ono również obecnie podważane i zniekształcane.
Podczas Mszy Świętej, w obecności sztandaru szkoły, uczniowie licznie służyli jako liturgiczna służba ołtarza oraz zadbali o oprawę wokalną. Po nabożeństwie zaprezentowano krótki montaż słowno-muzyczny, podczas którego uczniowie klasy V, VI i VII przypomnieli postać świętego Jana Pawła II oraz jego naukę. Wspaniały śpiew oraz piękne i wartościowe słowa naszego patrona wywarły na wszystkich obecnych wyjątkowe wrażanie.
Wszyscy mamy nadzieję, że przesłanie naszego patrona, zawarte między innymi we wspomnianej encyklice, pozostanie w naszej pamięci i stanie się dla nas życiowym drogowskazem.