W ramach realizacji zadań projektu Uniwersytetu Dzieci pt.: Lekcje z emocjami, zachęcam Cię do zapoznania się z materiałami dotyczącymi tematu Jak dbać o dobry nastrój?

Na początek dokonaj pomiaru swojego nastroju. Spróbuj określić poziom swojego nastroju za pomocą kciuka. Kciuk skierowany do dołu oznacza, że jesteś w kiepskim nastroju, a z kolei wystawiony do góry (tzw. “okejka”) oznacza bardzo dobry. 

Następnie dokonaj krótkiej wizualizacji. Usiądź wygodnie, zamknij oczy i odsłuchaj nagrania Dobre wspomnienia

Czy twój nastrój zmienił się?

Dlaczego mogło się tak stać?

A teraz oglądnij film, podczas którego dowiesz się jak pielęgnować pozytywne myślenie i dlaczego warto je trenować.

A teraz pomyśl o trzech miłych, pozytywnych rzeczach, które spotkały Cię w ostatnim czasie. Nie muszą to być spektakularne wydarzenia. Może to być np. miło spędzony czas, rozmowa lub spotkanie albo pomoc, którą się od kogoś otrzymało lub samemu udzieliło.

Następnie weź kartkę, kilka flamastrów lub kredki. Spróbuj stworzyć indywidualną listę rzeczy, które są dla Ciebie źródłem pozytywnych emocji. Powinny być to rzeczy związane ze zmysłami, czyli np. muzyka, jedzenie, zapach albo z przypominaniem sobie miłych chwil. Taka lista powinna znajdować się zawsze pod ręką, by w razie obniżonego nastroju móc po nią sięgnąć jak po lekarstwo. Najlepiej umieść ją na biurku, przy łóżku lub na szafce. Niech Ci służy.

Nadszedł czas na odrobinę ruchu. Posłuchaj ulubionej muzyki i.... poskacz....pomachaj rękami...potańcz.... . Twój nastrój z pewnością ulegnie zmianie :)

Przed Tobą ostatnia aktywność. Zachęcam Cię do podjęcia odpowiedzialności i odwagi. Odpowiedzialności za to, by każdy mógł doświadczyć mocy wdzięczności. Odwagi, aby wyjść poza znany schemat i w pierwszej kolejności napisać kilka słów osobom, z którymi na co dzień mamy kontakt - z domownikami.

ODWAGII KOCHANI! Wierzę w Was!

 Wasza Pani Pedagog