Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 2636
Kod Pin Quizizz 227863
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 2677
Kompedium dla rodziców i nie tylko
Dbaj o fejs! Poradnik dla młodzieży.
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 4523
Wirtualna tablica Padlet
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 2893
Klasa 5 przygotowała w ramach projektu czytelniczego quizy w aplikacji LearningApps.org
Każdy z uczniów przygotował swój własny quiz na podstawie przeczytanej pozycji książkowej.
Poniżej znajduje się lista linków pod którymi znajdziecie quizy to rozwiązania.
Zapraszamy do sprawdzenia swojej wiedzy ze znajomości księgozbioru naszej biblioteki.
Powodzenia :)
Linki:
3) Szkoła Trzęsiportków ,,Magiczny chomik"
4) Straszna Historia ,,GROŹNI RYCERZE W PONURYCH ZAMCZYSKACH''
5) Strrraszna Historia To Okropne Średniowiecze
7)
8)
9)
10)
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 4160
Learning apps
Ptaki przylatujące wiosną https://learningapps.org/6799413
Wiosna w ogrodzie https://learningapps.org/1074381
Wiosna https://learningapps.org/1422710
Wiosna w ogrodzie (2) https://learningapps.org/1077304
Zwierzęta wiosną https://learningapps.org/6819695
Wiosna krzyżówka https://learningapps.org/1574234
Wiosna krzyżówka 2 https://learningapps.org/1397832
Miesiące https://learningapps.org/1374794
Zagadki https://learningapps.org/1833064
Zagadki 2 https://learningapps.org/4738220
Wiosenny wisielec https://learningapps.org/1385580
Daty i miesiące https://learningapps.org/1634379
Kolejność miesięcy https://learningapps.org/6630418
Która godzina https://learningapps.org/212775
Znaki drogowe zagadki https://learningapps.org/1685378
Pory roku https://learningapps.org/1066484
Buliba
Układanka https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/ukladanka-skorupki.html
Memory https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/uczuciowe-memory.html
Malowanki https://www.buliba.pl/nasze-gry/malowanki.html
Układanki https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-na-spostrzegawczosc/kolorowe-pinezki.html
Zgadywanki https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-edukacyjne/zgadywanka-tablica.html
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 2950
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 3739
Tekst do zadania 1.
Nie, to niemożliwe! Spośród wszystkich uczniów naszej szkoły komisja wybrała właśnie mnie. Moja radość jest nie do opisania. Cieszę się jak dziecko i skaczę z radości. Hurra! Reprezentowanie szkoły w olimpiadzie! Zawsze o tym marzyłem i w końcu się doczekałem. Jestem szczęściarzem. Przede mną jednak wielka odpowiedzialność. Przecież wszyscy na mnie liczą. Nie mogę ich zawieść. Treningi od dziś! Niczego nie będę odkładał na jutro. Zrobię wszystko, by moi koledzy byli ze mnie dumni!
Zadanie 1.
Z podanego tekstu wypisz po jednym przykładzie:
zdania pojedynczego
…………………………………………………………………………………………………………..
zdania złożonego
…………………………………………………………………………………………………………..
równoważnika zdania
…………………………………………………………………………………………………………..
Zadanie 2.
Rozwiń zdania, dodając po dwa określenia do podmiotu i orzeczenia.
Mama ugotowała.
…………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………..
Film skończył się.
…………………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………………..
Zadanie 3.
Przekształć podane zdania w równoważniki zdań, a równoważniki zdań w zdania.
Która godzina?
…………………………………………………………………………………………………………..
Dziewczynki wykonały gazetkę klasową.
…………………………………………………………………………………………………………..
Jutro jedziemy na wycieczkę.
…………………………………………………………………………………………………………..
Kiedy obiad?
…………………………………………………………………………………………………………..
Zadanie 4.
Napisz, czym są główne części zdania i za pomocą jakiej części mowy są wyrażone.
ORZECZENIE - mówi nam o …………………………………………………………, najczęściej wyrażone jest za pomocą …………………………………………………………………………….
PODMIOT - mówi nam o ………………………………………………………….., najczęściej wyrażony jest za pomocą ……………………………….w …………………….. lub dopełniaczu.
Zadanie 5.
W podanych zdaniach podkreśl podmiot i orzeczenie (orzeczenia).
Dzisiejsze lekcje z panią Karoliną bardzo nam się podobały.
Jeszcze dziś mój tato zamówi dla mnie nową konsolę.
Biblioteka czeka na dzieci i oferuje wiele ciekawych aktywności.
Kartkówki i sprawdziany nie są lubiane przez uczniów.
Zadanie 6.
Z podanych zdań wypisz wszystkie związki wyrazowe, podkreśl wyrazy nadrzędne i zapisz pytania.
Moja ulubiona klasa piąta doskonale zna gramatykę.
Jutro najmłodsi uczniowie ochoczo wyruszą na wycieczkę.
Zadanie 7.
W podanym zdaniu zaznacz podmiot i orzeczenie, następnie za pomocą strzałek dopasuj wyrazy należące do grupy podmiotu i grupy orzeczenia. Zapisz na strzałkach odpowiednie pytania.
Zła i okrutna macocha obarczyła dziś Kopciuszka najgorszymi zajęciami.
- Details
- Written by Super User
- Category: Materiały dla ucznia i nauczyciela
- Hits: 4577
ZESTAW NR 1
Zagadnienia z historii do powtórki przed egzaminem: STAROŻYTNOŚĆ:
- porównanie koczowniczego tryb życia z osiadłym
- skutki przyjęcia przez człowieka osiadłego trybu życia
- lokalizujesz w czasie i na mapie cywilizacje starożytnej Mezopotamii i Egiptu
- struktura społeczeństwa i system wierzeń w Egipcie
- znaczenie pisma i prawa w procesie powstawania państw starożytnych
-rozpoznajesz typy pisma wykształcone na terenie Mezopotamii i Egiptu
-podstawowe symbole i główne zasady judaizmu
-politeizmem a monoteizmem (przykłady religii)
-wpływ środowiska geograficznego na gospodarkę i rozwój polityczny staro żytnej Grecji
-system sprawowania władzy oraz organizację społeczeństwa w Sparcie i Atenach peryklejskich
-starożytna Grecja – język, system wierzeń, teatr oraz igrzyska olimpijski
-system sprawowania władzy oraz organizację społeczeństwa w Rzymie republikańskim i cesar-stwie
-przyczyny i skutki ekspansji Rzymu, postawy Rzymian wobec niewolników i ludów podbitych
-przykłady wpływu kultury greckiej na kulturę rzymską
-wewnętrzne i zewnętrzne przyczyny upadku starożytnego państwa rzymskiego
Read more: Powtórzenie przez egzaminem gimnazjalnym z historii